Lombok (rode pepertjes) schoonmaken




Ik heb het toch al ‘ns meegemaakt: heb ik een paar rode pepertjes (lombok) gesneden, vervolgens mijn handen goed gewassen en even later wrijf ik per ongeluk in mijn ogen. zoooooo, dat prikt! Heb je dit ook wel eens meegemaakt? Dan heb ik een handige tip voor je om dit de volgende keer te voorkomen.

Wrijf je hand(en) met een klein beetje olie in voordat je de pepers gaat snijden. Doordat je je hand(en) insmeert met een beetje olie wordt het pittige van de rode peper niet  geabsorbeerd door je handen. Na het snijden van de pepers kun je dus gewoon je handen wassen en dan zijn je handen helemaal schoon.

“Als peper in de ogen terecht komt treedt er een sterke irritatie op. Goed uitspoelen met ruim water. Behalve met water kun je ook de ogen uitspoelen met melk. Vul een eierdopje of kleine beker met melk, giet het voorzichtig in de ogen en probeer te knipperen.”

Populaire posts